Over Duel tussen dwarskoppen: Cédric Fernandez is meteen een geducht tegenstander voor Hugault en geeft zelfs met zijn imperfecties dezelfde sfeer weer als je gewend bent in het oeuvre van voornoemd auteur. Enkel de covers springen uit de band en ogen licht art nouveau ingekapseld in het systeem van een speelkaart, zijnde de aas! Binnenin snuif je de sfeer van Edelweiss op en mag je genieten van historische luchtgevechten tussen acrobaten die hun leven wagen om dat van anderen te redden. Thierry Lamy onderbouwt de karakters en zorgt voor genoeg betrokkenheid. Duel tussen dwarskoppen, alvast een goed begin.Over Gabrielle: Lamy en Fernandez staan duidelijk hun mannetje naast Yann en Hugaults Edelweiss. Vliegeniers, oorlog, luchtgevechten, rivaliteiten én vrouwen, wat wil de masculiene lezer nog meer? Dit sleutelboek kondigt de ontknoping aan, protagonisten worden geslachtofferd. Gabrielle bevestigt en verdient meer dan een eervolle vermelding. Over Eindstrijd in de lucht: inderdaad, de eindstrijd van dit drieluik wordt in de lucht gestreden, hoewel er vanaf de grond heel wat verrassende emoties aan voorafgaan. Lamy en Fernandez evoceren een gelijkaardige opwinding als die waarmee Hugault en Hautière je wisten te bekoren in Boven de wolken. Heroïsch met een vleug tragiek, de einzelgänger versus de opgehitste roemzoeker. Uitstekend getekend en dito verteld. Vliegende Azen, een sterk drieluik dat helaas uit de lucht geschoten wordt door erbarmelijke vertalingen. Pagina 11, kader 3: “Ik wil echter graag van de gelegenheid gebruiken.” Pagina 14, kader 7: “Er kan nog steeds prestige gehaamd uit deze halve overwinning.” Pagina 28, kader 5: “Donder op uit m’n ogen.” Pagina 33, kader 4: “Ik besef me zelf nog amper wat er is gebeurd.” Met zo’n haakse zinnen kan je nooit als voorbeeldig uitgever profileren. Zonde van de strip.
16-08-2020

7/10

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *