Eindelijk toch nog eens zo’n relatief menselijke superheldenstrip, met Black Widow in de Mission Impossible-rol, een Tom Cruise met borsten die haar mannetje weet te staan. Twee rivales tegenover elkaar, in hun spandexpakjes geeft dat spetterend sexy vuurwerk. Een slimme zet van schrijver Grayson om de gendergelijkheid voort te zetten zowel in het kamp van de goeden als dat van de slechteriken. Soms ziet het er theatraal en erg geacteerd uit, met de dames die zich (ongewild) ostentatief in allerlei uitdagende poses zetten. Spannend en uiterst genietbaar. Over Thor Voor Asgard 1: Lezerstip: zorg dat je de twee delen meteen na elkaar leest of je kan er geen touw aan vastknopen. Van een teleurstellende saga gesproken. Thor voor Asgard brengt je naar Thors rijk waar het voor Goden zelfs niet leuk vertoeven is. De sukkelaar wordt op de troon geplaatst en moet bewijzen dat hij de plek waardig is. Robert Rodi slaagt er geen enkele keer in om je met het gegeven en de personages te verbinden. Het kan je geen hemelse reet schelen dat er een opstand is waarbij het watje niet echt weet hoe de gemoederen te bedaren. De voorkafttekening illustreert waar het ook binnenin mee misloopt. De steeds overvloedig aanwezige close-ups missen afstand op het onderwerp en degraderen de overzichtelijkheid. Alles is zo druk, overdadig en gesatureerd. Vermoeiend. Over Thor Voor Asgard 2: Opmerkelijk binnenin is de conceptuele bladschikking die Bianchi voortdurend aanhoudt. Hij doorbreekt het klassieke stramien en zorgt voor visuele uitdagende prikkels die helaas ook meteen tenietgedaan worden door het bombastische waarmee hij de lezer probeert te overdonderen. Mede door het oervervelende scenario van Rodi heb je geen boodschap aan deze tweeledige innerlijke strijd. Enerzijds Thor die zijn Mjolnir-macht ziet afbrokkelen, anderzijds de paleisrevolutie hoog in de hemel. Wie ligt daar wakker van? Overdaad schaadt!
13-04-2021

5,5/10

Een reactie achterlaten

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *