Eigenaardig dat deze titel uit handen van Saga geglipt is, normaal vertaalt deze uitgever het gros van Bamboo’s fonds toch? De drenkelingen doorworstelen lijkt je letterlijk te laten verdwalen in een onbeheersbaar doolhof, je verliezen in de duistere krochten van de Parijse hoofdstad. In het begin is het moeilijk volgen, Ordas en Berr springen van de hak op de tak, steeds gelinkt aan het ene of het andere personage. Op het einde komt alles echter mooi samen en heb je ondertussen zo veel sympathie opgebouwd voor de belangrijkste protagonisten dat je hoopt dat jouw vermoeden voor de nakende climax niet bewaarheid wordt. Nathalie Berr heeft zo’n exquise, verfijnde manier van illustreren die verweven met de sierlijke Art Nouveau stijlvolle plaatjes oplevert. Als surplus optimaal ingekleurd door Sébastien Bonet. De ratten van Saint-Eloi, in tegenstelling tot Het meisje van Paname van Kas wél een schitterende evocatie van het Parijs uit het begin van de XXste eeuw.
09-08-2021

8/10

Een reactie achterlaten

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *