Het dossier: scenarist Perrissin komt aan het woord en praat over de ontstaansgeschiedenis. Redondo zie je dan weer in zijn atelier aan het werk met in het boek afgebeeld vele opdrachttekeningen. Vooraleer de publicatie van de verhalen aan te vangen, worden de albums inhoudelijk voorgesteld. Het begin van een zwaar onderschatte reeks. Over De broeders van de kust: eindelijk terug beschikbaar, de reeks die vanaf mid jaren negentig een quasi doodgebloede Roodbaardreeks een nieuwe injectie gaf. Perrissin valt meteen met de deur in huis en karakteriseert de jonge, ambitieuze ondernemer omringd door behoorlijk wat onbetrouwbare ‘figuranten’. Voor wie een rustig opbouwende introductie verwachtte, de scenarist schuwt de actie niet. Redondo doorbreekt de klassieke klare lijn en zorgt met zijn losse stijl voor meer dynamiek. Minder gesmaakt door de habitués, net daarom zo fris en aanschouwelijk. Over De leeuwenkuil: de jonge Jean-Baptiste Cornic is duidelijk geen katje om zonder handschoenen aan te pakken, dat tonen Perrissin en Redondo expliciet want in zijn overlevingsdrang gaat Cornic erg ver. De Spanjaarden noemen hem ondertussen Barba Roja, al mag hij zich dan wel niet meer scheren. Dit keer een volledig verhaal dat zich op de boot afspeelt, Roodbaard in een vijandige omgeving.
04-01-2022

7,5/10

Een reactie achterlaten

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *